Google Maps er et af de mest benyttede værktøjer, når folk søger efter lokale virksomheder. Her gennemgår vi de vigtigste aspekter for at opnå synlighed på Google Maps – herunder hvordan du får din virksomhed listet, samt hvordan en Google virksomhedsprofil øger din online synlighed.
At have din virksomhed på Google Maps giver mange muligheder for at blive fundet online. Med en tilstedeværelse på Google Maps opnår du blandt andet:
Øget synlighed i lokale søgninger: Flere potentielle kunder opdager din virksomhed, når de søger efter lokale ydelser.
Nem adgang til kontaktoplysninger: Dine kontaktoplysninger fremgår tydeligt, hvilket gør det nemt for kunder at komme i kontakt.
Mulighed for anmeldelser direkte i søgning: Positive anmeldelser af din virksomhed giver et troværdigt indtryk i søgeresultaterne.
At have virksomheden på Google Maps hjælper dig med at komme tættere på din målgruppe og demonstrere, at din forretning er aktiv og opdateret. Mange kunder søger lokal virksomhed online, og hvis de kan finde din virksomhed på Google Maps, øger det din troværdighed.
Processen med at få din virksomhed på Google Maps er enkel og hurtig, hvis du følger de rette trin. For at komme på Google Maps kræver det, at du først opretter en Google virksomhedsprofil.
Hvordan får jeg min virksomhed på Google Maps? Spørger du måske. Lad os gennemgå, hvordan du opretter en Google virksomhedsprofil, som er nødvendig for at få din virksomhed på Google Maps. Følg disse trin for at komme i gang:
Gå til den officielle side for Google virksomhedsprofil. Tilgå den her.
Log ind med din Google-konto.
Vælg den rigtige kategori, der bedst beskriver din virksomhed.
Bekræft din virksomhedsoplysninger med en verificeringsmetode.
Nå disse trin er gennemført, er din virksomhed synlig med en officiel Google virksomhedsprofil samt på Google maps.
En Google virksomhedsprofil er en gratis online profil tilknyttet din virksomhed, hvor du kan fremvise tekster, ydelser og billeder. Den kan sammenlignes med en Facebook profil der dog er mere enkelt – og som vises i Googles søgeresultater.
Profilen fungerer som et digitalt visitkort og giver din målgruppe hurtig og nem adgang til kontaktoplysninger, adresse og anmeldelser.
Mange benytter Google Maps som deres primære værktøj, når de søger efter en virksomhed eller serviceydelse i nærheden. Derfor opnår du ofte flere kundehenvendelser med en opdateret Google virksomhedsprofil.
Som selvstændig er det en fordel at prioritere lokale relationer og direkte kommunikation med din målgruppe. Kunder værdsætter, at de hurtigt finder relevante oplysninger om din virksomhed. En velfungerende Google virksomhedsprofil, forbundet til Google Maps, er derfor en effektiv måde at nå dette mål på.
Med en opdateret Google virksomhedsprofil og tilstedeværelse på Google Maps opnår du øget lokal synlighed og sikrer, at din virksomhed fremstår professionel.
Ønsker du at få din virksomhed hurtigt og nemt op at køre på Google Maps, står vi klar til at assistere dig. Vi sørger for opsætning af din Google virksomhedsprofil med tilknytning til Google Maps og tilbyder løbende optimering, så din profil altid er opdateret med korrekte oplysninger, spændende billeder og nyheder.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så kontakt os, og lad os få din virksomhed på Google Maps.
– Sebastian Christensen –
– Sofie Sinding –
– Karina Farhner –
– Jonas Gudtmann –
– Tina Nisted Ekstrøm –